Tworzenie stron

Jakie strony projektuję, ile to kosztuje, ile trwa? Kliknij i dowiedz się szczegółów!

Gwarancja i opieka

Przeczytaj ile trwa gwarancja i moja opieka nad Twoją stroną

Sklep internetowy

Dla średniej i małej firmy - sprawdź jaki sklep mogę dla Ciebie stworzyć

Strona z filtrowaniem

Masz ofertę z wieloma parametrami? Koniecznie zajrzyj do tego wpisu

Strona z kalkulatorem/konfiguratorem

Chcesz żeby Twój klient sam skomponował ofertę? Mam na to sposób!

Rezerwacje

Jeśli potrzebujesz strony z umawianiem wizyt (lekarz, fryzjer, masażysta itd.)

Strona dla fotografa

Na początek - sprawdź moją promocję na stronę z branży fotograficznej. Szczegóły znajdziesz pod tym linkiem.

Czy strona dla fotografa powinna zawierać galerie zawalone setkami zdjęć, przez które i tak nikomu nie będzie się chciało brnąć? Oczywiście, że nie i zawsze uczulam klientów na to, żeby strona była atrakcyjna, łatwa w przeglądaniu i jednocześnie dostarczała w strawny sposób wszeklich informacji ofertowych. Do tego musi być przyjazna dla wyszukiwarek, w końcu chemy być łatwo odnajdywani na lokalnym rynku usług.  

Poniżej przedstawię kilka elementów, które warto zawrzeć na stronie fotografa, a za przykład posłuży moja strona demo:

Galerie zdjęć fotografa

Ja wiem, że każdy twórca jest przywiązany do swojej twórczości i chciałby pokazać na przykład sesję zdjęciową zawierajacą 400 zdjęć. Miałem takich klientów, którzy mocno się przy tym upierali - a jak klient się upiera, to oczywiście realizuję jego pomysł, a swój chowam w kieszeń. Jednak zawsze w analizach widać po kilku miesiącach czy roku, że miałem rację - żaden z odwiedzających nie brnie przez te wszystkie zdjęcia, mają znikomą wartość marketingową i najczęściej też niewielką dla SEO. Galerię/portfolio najlepiej stworzyć mniejszą, ale jakościową - na przykład w formie takiej galerii, albo takiej z kategoriami.

Galeria Fotografa Na Strone

Jak widać można stworzyć kilka takich podstron tematycznych, obrazki wzbogacić w opisy, tagi, można też wykorzystać zabezpieczenia w postaci hasła. Na przykład w tej galerii kategoria "Śluby" jest zabezpiecznona hasłem i otworzą ją tylko osoby, które dostały od nas ów tajny kod (w tym przykładzie jest to 1234).

Jednak mimo pewnych zalet takiego pokazywania swoich prac, znacznie wartościowsze dla promocji i pozycjonowania będą pojedyncze artykuły, które będą tworzyć:

Portfolio fotografa

W takowym artykule zamieścimy zdjęcia w formie znacznie atrakcyjniejszej, uwypuklając poszczególne fotografie mające znaczenia dla pozyskania klientów, dostarczając przy tym treść, która wpłynie nie tylko na marketing, ale też na SEO - o ile owa treść będzie dobrze przygotowana (a to zazwyczaj moja działka). I znów - to nie powinny być setki zdjęć, tylko kilka-naście najlepszych. Artykuł może wyglądać na przykład tak. Na powyższym demo zamieściłem też inne przykłady rozplanowania wpisów.

Pod artykułem można zamieścić też panel komentarzy jeśli chcemy stworzyc mini społeczność na naszej stronie, może to być też system recenzji - oceny internautów pojawią się później w wynikach wyszukiwania w postaci gwiazdek - to świetny sposób na wyróżnienie się w Google!

Portfolio Fotografa

O czym warto pamiętać? Nazwy plików - najlepiej żeby nie było to img-2024-canon-costam.jpg tylko na przykład sesja-slubna-plenerowa.jpg. Innymi słowy nazwa pliku powinna być adekwatna do tego co ono prezentuje (lub co powinno nam pomóc w pozycjonowaniu). Do tego zadbanie o tekst alternatywny obrazka i metadane (Exif), w których zawarte są między innymi odniesienia do praw autorskich, które uwzględni Google - w tym sensie, że po prostu poda autora zdjęcia w wynikach wyszukiwania i ostrzeżenie, że obraz może być chroniony prawnie - poniżej przykład z moją tapetą na smartfon w wynikach wyszukiwania:

Wyniki Wyszukiwania Zdjec

Łącząc to wszystko z odpowiednio przygotowaną treścią oraz danymi strukturalnymi podstrony (to moja robota), podamy wyszukiwarkom wartościowy "content", który mocno pomoże wspiąć się stronie w wynikach wyszukiwania na ważne frazy kluczowe - a tym samym poszerzy bazę internautów odwiedzających naszą stronę.

Samodzielna obsługa strony

Zawsze dostaję o to pytania i zawsze odpowiadam: "używam najprostszego w obsłudze oprogramowania, nie będzie z tym żadnego problemu" :) Poniżej przykłady obsługi prostej galerii - przy czym jest ona prosta w obsłudze, a tak naprawdę to rozbudowane narzędzie z wieloma przydatnymi funkcjami. Spójrzmy na podstawowe:

  • dodajemy kategorię (w tym przykładzie "Portrety")
  • dodajemy zdjęcia (można też filmy) - zdjęcia dodajemy z komputera, a jeśli wgrywalismy je na serwer w innyc sposób, to jest też opcja "z folderu"
  • każdemu zdjęciu możemy (i powinniśmy) dodać tytuł, krótki opis (oba pojawią się na miniaturce), tekst alternatywny (ważne dla wyszukiwarek i dostępności)
  • możemy też dodać długi opis, który pojawi się w oknie lightbox razem ze zdjęciem - polecam to zrobić, gdyż tekst z tego pola pojawi się gdy będziemy udostępniać zdjęcie (np. na facebooku) oraz w wyszukiwarce Google

Możemy też dodać alias, dzięki czemu mamy możliwość przesłania komuś bezpośrednio link do konkretnego zdjęcia: https://demo.jezynski.pl/galeria?panna-mloda - czyli takiej osobie wyświetli się od razu zdjęcie w lightbox. Zauważ, że można udostępnić każde ze zdjęć na facebooku, twitterze i innych sieciach społecznościowych korzystając choćby z widocznej ikony udostępniania w lighbox - udostępnione zdjęcie pojawi się z tytułem i opisem, które wypełniliśmy w powyższych punktach.

A inne przydatne opcje? Jest chociażby prosty edytor - możemy wgrane zdjęcie wykadrować, przyciąć, obrócić, odbić w pionie i poziomie, nadać jeden z filtrów albo ręcznie zmienić kilka parametrów obrazu:

Sporo opcji wykonamy przez "przeciągnij i upuść", jak chociażby ustawienie kolejności zdjęć:

Albo kolejności kategorii w galerii:

A reszta opcji? Jest równie przyjazna w użytkowaniu, a całość daje nam potężne możliwości w kontekście budowania skutecznej, czytelnej strony z fotograficznym portfolio.

Stworzenie strony dla fotografa

To tylko zarysowanie tematu i "czubek góry lodowej" - jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, bo na przykład zamierzasz zamówić stronę dla swoich usług fotograficznych - zapraszam do kontaktu. Wyjaśnię jak podejść do tematyki, w jaki sposób mogę stworzyć stronę dla Ciebie, jak ją w końcu wypozycjonować żeby skutecznie generowała klientów dla Twojego biznesu. Dowiesz się też ile to kosztuje i w jaki sposób będę opiekował się Twoją witryną, żeby była odpowiednio zoptymalizowana zarówno dla internautów jak i wyszukiwarek.

Mogę uruchomić dla Ciebie również stronę demo, na której pobawisz się opcjami i poznasz nowoczesne, łatwe w użytkowaniu oprogramowanie witryny. Skorzystaj z poniższego formularza lub moich danych kontaktowych!

Udostępnij: